Kikuyusmazlikkararlari.com kaybettiğiniz ihaleleri geri KAZANDIRIR!

Danışmanlığını yaptığımız Er-Tek Enerji Taah. İnşaat Turizm San. Ve Tic. Ltd. Şti. nin teklif fiyatının yazı ve rakamla birbirine uygun yazılmadığı gerekçesiyle İdare tarafından değerlendirme dışında bırakılması üzerine Kamu İhale Kurulu'na yaptığımız itirazen şikayet başvurusu üzerine Kamu İhale Kurulu Düzeltici karar vermiştir. KİK'in vermiş olduğu karar aşağıdadır.
Toplantı No : 2016/054


Gündem No : 38

Karar Tarihi : 05.10.2016

Karar No : 2016/UY.III-2454


Şikayetçi:

Er-Tek Enerji Taah. İnşaat Turizm San. Ve Tic. Ltd. Şti. - Orel Enerji Hizmetleri İşletmeleri İnş. Nak. Tur. Tic. San. Ltd. Şti.


İhaleyi Yapan Daire:

Türkiye Elektrik İletim A.Ş Genel Müdürlüğü(Teiaş) 9. Bölge Müdürlüğü Konya


Başvuru Tarih ve Sayısı:
 
16.09.2016 / 52117


Başvuruya Konu İhale:

2016/288696 İhale Kayıt Numaralı "154 Kv’Lık 2*1272 Mcm İletkenli (~9,9 Km) Büsan – Konya 3 Enerji İletim Hatlarının Tesisi" İhalesi


Kurumca Yapılan İnceleme ve Değerlendirme:

Karar:

 
 
TOPLANTIYA KATILAN ÜYELER:    

Başkan: Hamdi GÜLEÇ

Üyeler: II. Başkan Şinasi CANDAN, Osman DURU, Erol ÖZ, Köksal SARINCA, Dr. Ahmet İhsan ŞATIR, Mehmet ATASEVER, Oğuzhan YILDIZ

 

BAŞVURU SAHİBİ:

Er-Tek Enerji Taah. İnşaat Turizm San. ve Tic. Ltd. Şti. - Orel Enerji Hizmetleri İşletmeleri İnş. Nak. Tur. Tic. San. Ltd. Şti. Ortak Girişimi

Akyazı Mahallesi Yavuz Sultan Selim Caddesi No: 10/1-B Altınordu/ORDU

 

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Türkiye Elektrik İletim A.Ş Genel Müdürlüğü 9. Bölge Müdürlüğü,

Yazır Mahallesi Yeni İstanbul Caddesi No: 199 42070 Selçuklu/KONYA

 

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2016/288696 İhale Kayıt Numaralı “154 Kv’Lık 2*1272 Mcm İletkenli (~9,9 Km) Büsan – Konya 3 Enerji İletim Hatlarının Tesisi” İhalesi

 

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Türkiye Elektrik İletim A.Ş Genel Müdürlüğü 9. Bölge Müdürlüğü tarafından 24.08.2016 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “154 Kv’lık 2*1272 Mcm İletkenli (~9,9 Km) Büsan – Konya 3 Enerji İletim Hatlarının Tesisi” ihalesine ilişkin olarak Er-Tek Enerji Taah. İnşaat Turizm San. ve Tic. Ltd. Şti. - Orel Enerji Hizmetleri İşletmeleri İnş. Nak. Tur. Tic. San. Ltd. Şti.nin 05.09.2016 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 09.09.2016 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 16.09.2016 tarih ve 52117 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 16.09.2016 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

 
Başvuruya ilişkin olarak 2016/2137 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.


KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

 
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile uyumlu olmaması sebebiyle tekliflerinin değerlendirme dışı bırakıldığı, birim fiyat teklif mektubunda teklif bedelin rakamla 3.533.00,00 şeklinde yazılmasının, binlik ayıracından sonra bir adet (0) unutulmasından kaynaklandığı, binlik ayıracından sonra üç hane olması gerektiği ve yazı ile “üçmilyonbeşyüztuzüçbin” şeklinde yazılan teklifin teklif cetvelindeki toplam tutarla (3.533.000,00) aynı olması sebebiyle teklif mektubunun mevzuata aykırı kabul edilmemesi gerektiği iddialarına yer verilmiştir.


Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

 
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Tekliflerin hazırlanması ve sunulması” başlıklı 30’uncu maddesinde “Teklif mektupları yazılı ve imzalı olarak sunulur. Teklif mektubunda ihale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması, üzerinde kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması ve teklif mektubunun ad, soyad veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması zorunludur.  Mal alımı ihalelerinde, ihale dokümanında alternatif teklif verilebileceğine dair hüküm bulunması halinde, alternatif tekliflerde aynı şekilde hazırlanarak sunulur.” hükmü,

 
Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Başvuru ve teklif mektuplarının şekli” başlıklı 54’üncü maddesinde “(1) Başvuru ve teklif mektupları bu Yönetmeliğin ekinde yer alan standart formlar esas alınarak hazırlanır.

(2) Teklif mektubunun aşağıdaki şartları taşıması zorunludur:

a) Yazılı olması.

b) İhale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi.

c) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması.

ç) Üzerinde kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması.

d) Türk vatandaşı gerçek kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, Türkiye’de faaliyet gösteren tüzel kişilerin vergi kimlik numarasının belirtilmesi.

e) Ad ve soyadı veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması.

(3) Ortak girişim olarak teklif veren isteklilerin teklif mektuplarının, ortakların tamamı tarafından veya yetki verdikleri kişilerce imzalanması gerekir.


(5) Teklif mektuplarının şekil ve içerik bakımından yukarıda belirtilen niteliklere ve teklif mektubu standart formuna uygun olmaması teklifin esasını değiştirecek nitelikte bir eksiklik olarak kabul edilir. Taşıması zorunlu hususlardan herhangi birini taşımayan teklif mektuplarının değiştirilmesi, düzeltilmesi veya eksikliklerinin giderilmesi gibi yollara başvurulamaz. Teklif mektubu usulüne uygun olmayan isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılır.” hükmü yer almaktadır.

 
İdari Şartname’nin 2’nci maddesinde ihale konusu işin adı “154 kV?lık 2*1272 MCM İletkenli (~9,9 km) Büsan ? Konya 3 Enerji İletim Hatlarının Tesisi İşi”, miktarı ve türü “154 kV'lık Çift Devre 1272 MCM İletkenli (~9,9 km) Büsan ? Konya 3 E.İ.Hattının Teklif Birim Fiyatlı Komple Tesisi” olarak düzenlendiği görülmüştür.

 
31.08.2016 tarihinde yapılan ihaleye 11 isteklinin katıldığı, başvuru sahibinin teklifinin birim fiyat teklif mektubunda yer alan tutarın rakam ve yazı ile uyumsuz olması nedeniyle değerlendirme dışı bırakıldığı görülmüştür.

 
Başvuru sahibinin birim fiyat teklif cetvelinde toplam tutarın 3.533.000,00 TL, birim fiyat teklif mektubunda teklif fiyatın rakamla 3.533.00,00 TL, yazı ile “üçmilyonbeşyüzotuzüçbin TL” olduğu tespit edilmiştir.
 

Götürü bedel teklif mektubundan farklı olarak birim fiyat teklif mektubu tek başına sunulmamakta, mütemmim cüzü olan birim fiyat teklif cetveli ile birlikte sunulmaktadır. Birim fiyat teklif mektubunda yer alan teklif fiyat, birim fiyat teklif cetvelinde yer alan toplam tutardan alınmaktadır. Bu bakımdan, her ne kadar anılan Kanun ve Yönetmelik’in ilgili maddelerinde teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması esaslı bir unsur olarak düzenlenmişse de birim fiyat teklif mektubunda söz konusu aykırılığın, teklif cetvelinde yer alan toplam tutar da dikkate alınarak değerlendirilmesinin rekabet ve kamu kaynaklarının verimli kullanılması ilkeleri çerçevesinde yerinde olacağı sonucuna varılmıştır.

 
Yapılan açıklama doğrultusunda, birim fiyat teklif cetvelinde yer alan toplam tutar (3.533.000,00) ile birim fiyat teklif mektubunda yazı ile yazılan bedelin (üçmilyonbeşyüzotuzüçbin) uyumlu olduğu, diğer taraftan teklif mektubunda 3.533.000,00 yazılması gerekirken yerine 3.533.00,00 yazıldığı ancak rakamların yazımında noktanın (.) bölük ayıracı, virgülün (,) ise ondalık ayıracı olarak kullanılması sebebiyle birler bölüğünü temsil eden noktalar (.) arasında üç adet sıfır (0) yerine iki adet sıfır (0) yazıldığı dolayısıyla söz konusu iki sıfırın (0) birler bölüğünde sıfırdan (0) başka bir rakam olmaması sebebi ile bölüğün üç adet sıfır (0) olarak değerlendirilmesi gerektiği, bir başka ifadeyle rakamla yazılan bedelin yazı ile yazılan bedelden farklı bir bedel ifade etmeyeceği hususları birlikte değerlendirildiğinde, uyuşmazlığa konu hatanın esaslı bir hata olarak kabul edilmemesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

 
Yapılan inceleme sonucunda; birim fiyat teklif mektubunda rakam ile yazılan teklif bedelinde birler bölüğünde bir adet sıfırın (0) eksik yazılmış olmasının, yukarıda yer alan tespit ve değerlendirmeler çerçevesinde, anılan Kanun’un 30’uncu maddesine aykırılık taşımadığı sonucuna varılmış olup, başvuru sahibinin teklifinin değerlendirmeye alınması gerekmektedir.

 
Sonuç olarak, yukarıda belirtilen mevzuata aykırılıkların düzeltici işlemle giderilebilecek nitelikte olduğu tespit edildiğinden, Er-Tek Enerji Taah. İnşaat Turizm San. ve Tic. Ltd. Şti. - Orel Enerji Hizmetleri İşletmeleri İnş. Nak. Tur. Tic. San. Ltd. Şti. Ortak Girişiminin teklifinin değerlendirmeye alınması ve bu aşamadan sonraki ihale işlemlerinin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.


Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun'un 65'inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

 
Anılan Kanun'un 54'üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine,

 
Oyçokluğu ile karar verildi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRONİK EKSİLTME NEDİR ? ELEKTRONİK EKSİLTME HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Nefaset Kesintisi Nedir? Hangi Durumlarda Yapılmalıdır? Nefaset Kesintisi Nasıl Hesaplanmalıdır?

Kesin Hakediş sırasında Sopaj (Gelir Vergisi) Kesintisi Yapılır mı?