Danışmanlığını yaptığımız Ahmet BEYOĞLU firmasına KİK tarafından yapılan haksız uygulamayı İdare Mahkemesine dava açarak önledik.

Danışmanlığını yaptığımız Ahmet BEYOĞLU firmasına KİK tarafından yapılan haksız uygulamayı İdare Mahkemesi'ne dava açarak  önledik, KİK'in idareden kaynaklı hata yüzenden itiraz dilekçesini esastan görüşmemesi ve şeklen reddetmesinin mevzuata aykırı olduğu ve Ahmet BEYOĞLU'nun dilekçesinin esastan görüşülmesi şeklinde Mahkeme karar vermiştir.Mahkemenin Kararını aşağıda okuyabilirsiniz. www.kikuyusmazlikkararlari.com
 


Toplantı No: 2015/049
Gündem No: 49
Karar Tarihi: 19.08.2015
Karar No: 2015/MK-384
Şikayetçi:
 
Ahmet Beyoğlu (Beyoğlu Ticaret)

İhaleyi Yapan Daire:
 
Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Aile Ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü

Başvuru Tarih ve Sayısı:
 
09.02.2015 / 11681

Başvuruya Konu İhale:
 
2014/141282 İhale Kayıt Numaralı "Aile Ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü Bağlı Kuruluşların 2015-2016-2017 Yıllarına Ait 36 Aylık Temizlik, Kaloriferci, Teknisyen Yardımcısı, Bahçıvan, Veri İşletim Otomasyon Ve Ziyaretçi Danışma Yönlendirme Eleman Alımı" İhalesi

Kurumca Yapılan İnceleme ve Değerlendirme:
 


Karar:
 
Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü tarafından 01.12.2014 tarihinde açık ihale usulü ile yapılan “Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü Bağlı Kuruluşların 2015-2016-2017 Yıllarına Ait 36 Aylık Temizlik, Kaloriferci, Teknisyen Yardımcısı, Bahçıvan, Veri İşletim Otomasyon ve Ziyaretçi Danışma Yönlendirme Eleman Alımı” ihalesine ilişkin olarak Ahmet Beyoğlu tarafından 09.01.2015 tarih ve 1409 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan dilekçe ile başvuruda bulunulmuş ve Kurulca alınan 28.01.2015 tarihli ve 2015/UH.I-297 sayılı karar ile “Başvurunun reddine karar verilmiştir.
 
                          Daha sonra aynı başvuru sahibince  09.02.2015 tarih ve 11681 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan dilekçe ile başvuruda bulunulmuş, başvurusu Kurul kararına itiraz olarak değerlendirilmiş ve Kurulca alınan  18.02.2015 tarihli ve 2015/UH.I-582 sayılı karar ile; “Başvurunun reddine karar verilmiştir.
Davacı Ahmet Beyoğlu tarafından  anılan Kurul kararlarının iptali istemiyle açılan davada, Ankara 18. İdare Mahkemesi tarafından verilen 26.06.2015 tarihli ve (E:2015/595, K: 2015/800) sayılı kararda “…Dava dosyasının incelenmesinden, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü Bağlı Kuruluşların 2015-2016-2017 yıllarına ait 36 aylık temizlik, kaloriferci, teknisyen yardımcısı, bahçıvan, veri işletim otomasyon ve ziyaretçi danışma, yönlendirme elemanı hizmet alımı ihalesine katılan davacı firmanın, ihalede en avantajlı teklif sunan 3.istekli olduğu, ihale kararının kendisine tebliğinden sonra süresinde Yıldız Ay Temizlik/Yener Özdemir firması ile Kariyer Ltd. Şti.- Buzpak İş Ortaklığının pilot ortağı Kariyer Ltd. Şti.nin Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde 07.06.2014 tarihinde yapılan değişikliklerden sonra tekliflerin eşitliği halinde ihaleleri alabilmek için vergi matrahlarını usulsüz olarak değiştirdikleri, bu durumun 4734 sayılı Kanun’un temel ilkelerinden olan rekabet ilkesine aykırı olduğu, Kamu İhale Genel Tebliği’nin 70.1.1’inci maddesinde EKAP üzerinde bulunan bilgilerin esas alınacağının belirtildiği, EKAP üzerinden kontrol yapılması durumunda bahse konu firmaların 2013 yılı sonunda düzenlenmiş olan ilk vergi matrahlarının görülebileceği, bu nedenle bahse konu firmaların tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılarak ihalenin 1, 2, 3 ve 4’üncü kısımlarının firmaları üzerine bırakılması gerektiği iddiasıyla davalı idareye itirazen şikayet başvurusunda bulunduğu, 28/01/2015 tarih ve 2015/UH.I-297 sayılı Kamu İhale Kurulu Kararı ile, 09/12/2014 tarihinde kesinleşen ihale kararının iadeli taahhütlü posta yoluyla davacıya gönderildiği, 12/12/2014 tarihinde tebliğ alındığı, 10 günlük başvuru süresi geçtikten sonra, 24/1/2014 tarihinde şikayet başvurusunda bulunduğu gerekçesiyle itirazen şikayet başvurusunun reddedildiği, davacınn bu kez ihaleyi yapan idareye başvurarak posta alındılarının kontrol edilmesini talep ettiği, idarenin de cevabi yazısında bir karışıklık olduğunu ve davacının tebellüğ tarihinin sehven 12/12/2014 olarak kayda girdiğini belirttiği, bunun üzerine bu yazıyla birlikte davacının yeniden Kamu İhale Kurumu’na itirazen şikayet başvurusunda bulunarak tebliğ aldığı tarihin 15/12/2014 olduğunu, dolayısıyla şikayet başvurusunun süresinde olduğunu belirterek yeniden karar alınmasını talep ettiği, bu kez dava konusu 18/02/2015 tarih ve 2015/UH.I-582 sayılı Kamu İhale Kurulu Kararı ile davacının itirazen şikayet başvurusunun, kamu ihale mevzuatında Kurul tarafından karara bağlanan hususların yeniden incelemeye alınmasına ilişkin bir düzenleme bulunmadığı, diğer yandan anılan Kanun’un 57’nci maddesinde şikayetler ile ilgili olarak Kurum tarafından verilen nihai kararların mahkemelerde dava konusu edilebileceği belirtilerek başvurusunun reddedilmesi üzerine bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
                 Dava konusu olayda, davacının ilk başvurusunun süresinde olduğunun sonradan ortaya çıkmış olduğu, buna ilişkin başvurusunun Kamu İhale Kurumu'nun aldığı 28/01/2015 tarih ve 2015/UH.I-297 sayılı kararının düzeltilerek yeniden değerlendirilmesi amaçlı olduğu, 2577 Sayılı Yasanın 11.maddesi gereğince, bu başvurunun idari işlemin kaldırılması, geri alınması veya değiştirilmesi amacıyla yapıldığı anlaşılmış dava konusu işlemde hukuka uyarlık görülmemiştir.denilerek, dava konusu işlemlerin iptaline karar verilmiştir.
    
                 Anayasa’nın 138’üncü maddesinin dördüncü fıkrasında, yasama ve yürütme organları ile idarenin mahkeme kararlarına uymak zorunda olduğu, bu organlar ve idarenin mahkeme kararlarını hiçbir suretle değiştiremeyeceği ve bunların yerine getirilmesini geciktiremeyeceği hükme bağlanmıştır.
 
Öte yandan,  2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 28’inci maddesinin birinci fıkrasında, mahkemelerin  esasa ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlarının icaplarına göre idarenin gecikmeksizin işlem tesis etmeye veya eylemde bulunmaya mecbur olduğu, bu sürenin hiçbir şekilde kararın idareye tebliğinden başlayarak otuz günü geçemeyeceği hüküm altına alınmıştır.
 
Anılan kararın icaplarına göre Kamu İhale Kurulunca işlem tesis edilmesi gerekmektedir.
 
Açıklanan nedenlerle;
 
            1- Kamu İhale Kurulunun 28.01.2015 tarihli ve 2015/UH.I-297 sayılı kararının ve 18.02.2015 tarihli ve 2015/UH.I-582 sayılı kararının iptaline,
                 2- Anılan Mahkeme kararında belirtilen gerekçeler doğrultusunda, başvuru sahibinin iddiasının esasının incelenmesine geçilmesine,
 
      
   Oybirliği ile karar verildi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRONİK EKSİLTME NEDİR ? ELEKTRONİK EKSİLTME HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Nefaset Kesintisi Nedir? Hangi Durumlarda Yapılmalıdır? Nefaset Kesintisi Nasıl Hesaplanmalıdır?

Kesin Hakediş sırasında Sopaj (Gelir Vergisi) Kesintisi Yapılır mı?