07.06.2014 TARİHLİ KAMU İHALE MEVZUATI DEĞİŞİKLİKLERİNE AİT ÖNEMLİ NOTLAR

07.06.2014 TARİHLİ KAMU İHALE MEVZUATI DEĞİŞİKLİKLERİNE AİT ÖNEMLİ NOTLAR

1- %50-%50 iki mühendisin ortak olduğu şirketler 10.06.2014 tarihinden sonra diploma ile ihalelere teklif veremeyecekler.

2-Sınır değerin altında kalan tekliflerle ilgili idarelere aşırı düşük teklif sorgulaması yapılıp yapılmamasıyla ilgili takdir yetkisi tanınmıştır. Buna göre yaklaşık maliyetin eşik değerin yarısına kadar olan ihalelerde idareler yapacakları tercihe göre sınır değerin altındaki teklifleri aşırı düşük savunması almadan kabul edebilecekler, aşırı düşük teklif savunması isteyebilecekler yada sınır değerin altındaki teklifleri direkt olarak değerlendirme dışında bırakabileceklerdir. Eşik değerin yarısı ile eşik değer arasında olan ihalelerde ise aşırı düşük teklif savunması istenilmesi yada sınır değerin altındaki teklifleri kabul edebileceklerdir.

3-İş denetleme ve İş yönetme belgeleri 1/5 oranında değerlendirilecektir.

4-Herhangi bir bedel içermeyen ve Kat karşılığı İş yapan yüklenicileri yapı yaklaşık maliyetin %60'ı tutarında iş bitirme belgesi düzenlenecektir.

5-İlanı 31.08.2010 tarihinden sonra yapılan ihaleler sonucu düzenlenen iş bitirme belgeleri 01.07.2015 tarihine kadar idareye teslim edilerek bu işler için EKAP üzerinden yeniden iş bitirme belgeleri düzenlenecektir. 01.07.2015 tarihinden sonra bu kapsamdaki mevcut belgelerle ihalelere girilemeyecektir. Bu nedenle yüklenici arkadaşların iş deneyim belgelerinin güncellenmesi için idarelere başvurması gerekmektedir.

6-01.01.2015 tarihinden sonra EKAP kayıtlı olmayan hiçbir istekli ihalelere teklif veremeyecektir. İsteklilere yapılacak tebligatlar (ihale sonucu bildirimi, şikayet cevabı v.b) EKAP üzerinden yada elden imza karşılığı yapılacaktır.

7-Personel çalıştırılmasına dayalı olmayan hizmet alımı ihalelerinde, aşırı düşük teklif sorgulamasına esas olacak sınır değer yaklaşık maliyetin 1.30 katsayısına bölünerek bulunacaktır. Yaklaşık maliyetin 1.30'a bölümü sonucunda bulunacak tutar sınır değer olup bu tutarın altındaki teklifler için idareler 2. maddedeki işlemleri uygulayabileceklerdir.

8- Aşırı düşük teklif sorgulamasında kullanılan proforma faturalara, faturanın dayanağını oluşturan maliyet/satış tespit tutanaklarının tarih ve sayılarının yazılması zorunludur.

9- İdareler tarafından şikayet başvurusu üzerine alınan kararların bildirimi öncelikli olarak EKAP üzerinden veya imza karşılığı elden yapılacaktır.

10- Yaklaşık maliyetin hesaplanması ve güncellenmesinde; “Türkiye İstatistik Kurumu aylık ÜFE Genel Endeksi (2003=100 Üretici Fiyatları Endeksi G satırındaki endeks)” yerine Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) dikkate alınacaktır.

11- İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme imzalanmadan önce, teklif fiyatının sınır değere eşit veya üzerinde olması halinde teklif fiyatının % 6’sı, sınır değerin altında olması halinde ise yaklaşık maliyetin % 9’u oranında kesin teminat alınır.

12- Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece fiyat esasına göre belirlendiği ihalelerde, birden fazla istekli tarafından teklif edilen fiyatın en düşük fiyat olması durumunda; ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesinde;

a) Vergi matrahının/mali zararın net satışlar tutarına oranının büyüklüğü

b) İsteklinin ve istekli tarafından söz konusu ihalede tüzel kişiliğinin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait iş deneyim belgesi kullanılmış ise bu ortağının, ihale ilan/davet tarihi itibariyle yüklenimlerinde bulunan ve Kanuna göre sözleşmeye bağlanmış olan hizmet işlerine ait sözleşme tutarları toplamının düşüklüğü,

c) İsteklinin korumalı iş yerine sahip olması,

ç) Faaliyet süresinin uzunluğu,

kriterleri, sırayla dikkate alınır. Buna göre, üst sırada belirtilen kritere göre eşitliğin bozulmaması durumunda sonraki kritere başvurulur.

13- “16.2.1.1. Başvuru veya teklif zarfı üzerinde ilgili ihaleye ilişkin İhale Kayıt Numarası (İKN) bilgisinin bulunması durumunda, bu numara üzerinden anlaşılabilecek bilgilere ayrıca başvuru veya teklif zarfı üzerinde yer verilmediği veya bunların hatalı olduğu gerekçe gösterilerek, zarfın değerlendirmeye alınmaması yönünde işlem tesis edilmeyecektir.”

14- “78.1. Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımları tanımı şu şeklide değiştirilmiştir: ihale konusu işte çalıştırılacak personel sayısının ihale dokümanında belirlendiği, bu personelin çalışma saatlerinin tamamının idare için kullanıldığı ve yaklaşık maliyetinin en az % 70’lik kısmının asgari işçilik maliyeti ile varsa ayni yemek ve yol giderleri dahil işçilik giderinden oluştuğu hizmetlerdir.”

15- “78.29. Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihalelerinde, sözleşme gideri ve genel giderler dahil toplam asgari işçilik maliyetinin altında işçilik bedeli sunan isteklilerin teklifleri, ihale dokümanına aykırı teklif sunulduğu gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakılır."

16- ç) Sözleşme Giderleri ve Genel Giderler: İhale ve sözleşmeye ilişkin damga vergileri, Kamu İhale Kurumu payı ve noter masrafları gibi sözleşme giderleri ile amortisman, kıdem ve ihbar tazminatları, ihale konusu işte kullanılacak giyim gideri, oryantasyon (ihale konusu işe uyum) eğitimi gideri, 20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu uyarınca işyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanı ücreti ile çalışanlara verilecek eğitim gideri, silahlı atış eğitim gideri, özel güvenlik mali sorumluluk sigortası gideri, yaka kartı, önemli bir bileşen olarak değerlendirilmeyen ilaçlama gideri, toplu ulaşım kartı bedeli ve bu nitelikteki genel giderleri karşılamak üzere, birim fiyat teklif cetvelinde yer alan her bir işçilik birim fiyatı üzerinden; işçi sayısı üzerinden teklif alınması idarece uygun görülmeyen iş kalemi/kalemleri için ise çalıştırılacak her bir personelin işçilik maliyeti üzerinden, % 4 oranında hesaplanan sözleşme giderleri ve genel giderler teklif bileşeni olarak kabul edilir. (Özellikle kıdem tazminatının yanında ihbar tazminatı ayrıca zikredilmiş ve daha önce ayrı bir maliyet unsuru olarak dikkate alınan; ihale konusu işte kullanılacak giyim gideri, özel güvenlik mali sorumluluk sigortası gideri, iş güvenliği uzmanı ücreti, çalışanlara verilecek eğitim gideri bu kapsama alınmıştır.)

17- 79.3.3. Kurumca hazırlanan “İşçilik Hesaplama Modülü” ne (www.ihale.gov.tr) adresinden ulaşılabilecek olup, personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihalelerinde tekliflerin değerlendirilmesi bağlamında sözleşme ve genel giderler dahil asgari işçilik maliyeti hesabında işçilik hesaplama modülünün kullanılması zorunludur. (KİK İşçilik Hesaplama Modülünün kullanılması zorunlu hale getirilmiştir.)

18- 79.3.5. Personel çalıştırılmasına dayalı olmayan hizmet alımlarına ilişkin yapılan aşırı düşük teklif açıklamasında, sözleşme giderleri ve genel giderlerin % 4 oranında hesaplanması söz konusu olmayacak, sözleşme giderleri ilgili mevzuatına göre hesaplanmak suretiyle açıklama yapılacaktır.” (sözleşme ve genel giderler oranı % 3’ten % 4’e çıkartılmıştır.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nefaset Kesintisi Nedir? Hangi Durumlarda Yapılmalıdır? Nefaset Kesintisi Nasıl Hesaplanmalıdır?

ELEKTRONİK EKSİLTME NEDİR ? ELEKTRONİK EKSİLTME HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Kesin Hakediş sırasında Sopaj (Gelir Vergisi) Kesintisi Yapılır mı?