07.06.2014 TARİHLİ KAMU İHALE MEVZUATI DEĞİŞİKLİKLERİNE AİT ÖNEMLİ NOTLAR
07.06.2014
TARİHLİ KAMU İHALE MEVZUATI DEĞİŞİKLİKLERİNE AİT ÖNEMLİ
NOTLAR
1- %50-%50 iki mühendisin ortak olduğu şirketler
10.06.2014 tarihinden sonra diploma ile ihalelere teklif
veremeyecekler.
2-Sınır değerin altında kalan tekliflerle ilgili
idarelere aşırı düşük teklif sorgulaması yapılıp yapılmamasıyla ilgili takdir
yetkisi tanınmıştır. Buna göre yaklaşık maliyetin eşik değerin yarısına kadar
olan ihalelerde idareler yapacakları tercihe göre sınır değerin altındaki
teklifleri aşırı düşük savunması almadan kabul edebilecekler, aşırı düşük teklif
savunması isteyebilecekler yada sınır değerin altındaki teklifleri direkt olarak
değerlendirme dışında bırakabileceklerdir. Eşik değerin yarısı ile eşik değer
arasında olan ihalelerde ise aşırı düşük teklif savunması istenilmesi yada sınır
değerin altındaki teklifleri kabul edebileceklerdir.
3-İş denetleme ve İş yönetme belgeleri 1/5
oranında değerlendirilecektir.
4-Herhangi bir bedel içermeyen ve Kat karşılığı
İş yapan yüklenicileri yapı yaklaşık maliyetin %60'ı tutarında iş bitirme
belgesi düzenlenecektir.
5-İlanı 31.08.2010 tarihinden sonra yapılan
ihaleler sonucu düzenlenen iş bitirme belgeleri 01.07.2015 tarihine kadar
idareye teslim edilerek bu işler için EKAP üzerinden yeniden iş bitirme
belgeleri düzenlenecektir. 01.07.2015 tarihinden sonra
bu kapsamdaki mevcut belgelerle ihalelere girilemeyecektir. Bu nedenle yüklenici
arkadaşların iş deneyim belgelerinin güncellenmesi için idarelere başvurması
gerekmektedir.
6-01.01.2015 tarihinden
sonra EKAP kayıtlı olmayan hiçbir istekli ihalelere teklif
veremeyecektir. İsteklilere yapılacak tebligatlar (ihale sonucu bildirimi,
şikayet cevabı v.b) EKAP üzerinden yada elden imza karşılığı yapılacaktır.
7-Personel çalıştırılmasına dayalı olmayan hizmet
alımı ihalelerinde, aşırı düşük teklif sorgulamasına esas olacak sınır değer
yaklaşık maliyetin 1.30 katsayısına bölünerek bulunacaktır. Yaklaşık maliyetin
1.30'a bölümü sonucunda bulunacak tutar sınır değer olup bu tutarın altındaki
teklifler için idareler 2. maddedeki işlemleri uygulayabileceklerdir.
8- Aşırı düşük teklif sorgulamasında kullanılan
proforma faturalara, faturanın dayanağını oluşturan maliyet/satış tespit
tutanaklarının tarih ve sayılarının yazılması zorunludur.
9- İdareler tarafından şikayet başvurusu üzerine
alınan kararların bildirimi öncelikli olarak EKAP üzerinden veya imza karşılığı
elden yapılacaktır.
10- Yaklaşık maliyetin hesaplanması ve
güncellenmesinde; “Türkiye İstatistik Kurumu aylık ÜFE Genel Endeksi (2003=100
Üretici Fiyatları Endeksi G satırındaki endeks)” yerine Yurt İçi Üretici Fiyat
Endeksi (Yİ-ÜFE) dikkate alınacaktır.
11- İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme
imzalanmadan önce, teklif fiyatının sınır değere eşit veya üzerinde olması
halinde teklif fiyatının % 6’sı, sınır değerin altında olması halinde ise
yaklaşık maliyetin % 9’u oranında kesin teminat alınır.
12- Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece
fiyat esasına göre belirlendiği ihalelerde, birden fazla istekli tarafından
teklif edilen fiyatın en düşük fiyat olması durumunda; ekonomik açıdan en
avantajlı teklifin belirlenmesinde;
a) Vergi matrahının/mali zararın net satışlar tutarına oranının büyüklüğü
b) İsteklinin ve istekli tarafından söz konusu ihalede tüzel kişiliğinin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait iş deneyim belgesi kullanılmış ise bu ortağının, ihale ilan/davet tarihi itibariyle yüklenimlerinde bulunan ve Kanuna göre sözleşmeye bağlanmış olan hizmet işlerine ait sözleşme tutarları toplamının düşüklüğü,
c) İsteklinin korumalı iş yerine sahip olması,
ç) Faaliyet süresinin uzunluğu,
kriterleri, sırayla dikkate alınır. Buna göre, üst sırada belirtilen kritere göre eşitliğin bozulmaması durumunda sonraki kritere başvurulur.
13- “16.2.1.1. Başvuru veya teklif zarfı üzerinde
ilgili ihaleye ilişkin İhale Kayıt Numarası (İKN) bilgisinin bulunması
durumunda, bu numara üzerinden anlaşılabilecek bilgilere ayrıca başvuru veya
teklif zarfı üzerinde yer verilmediği veya bunların hatalı olduğu gerekçe
gösterilerek, zarfın değerlendirmeye alınmaması yönünde işlem tesis
edilmeyecektir.”
14- “78.1. Personel çalıştırılmasına dayalı
hizmet alımları tanımı şu şeklide değiştirilmiştir: ihale konusu işte
çalıştırılacak personel sayısının ihale dokümanında belirlendiği, bu personelin
çalışma saatlerinin tamamının idare için kullanıldığı ve yaklaşık maliyetinin en
az % 70’lik kısmının asgari işçilik maliyeti ile varsa ayni yemek ve yol
giderleri dahil işçilik giderinden oluştuğu hizmetlerdir.”
15- “78.29. Personel çalıştırılmasına dayalı
hizmet alımı ihalelerinde, sözleşme gideri ve genel giderler dahil toplam asgari
işçilik maliyetinin altında işçilik bedeli sunan isteklilerin teklifleri, ihale
dokümanına aykırı teklif sunulduğu gerekçesiyle değerlendirme dışı
bırakılır."
16- ç) Sözleşme Giderleri ve Genel Giderler:
İhale ve sözleşmeye ilişkin damga vergileri, Kamu İhale Kurumu payı ve noter
masrafları gibi sözleşme giderleri ile amortisman, kıdem ve ihbar tazminatları,
ihale konusu işte kullanılacak giyim gideri, oryantasyon (ihale konusu işe uyum)
eğitimi gideri, 20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
uyarınca işyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanı ücreti ile çalışanlara
verilecek eğitim gideri, silahlı atış eğitim gideri, özel güvenlik mali
sorumluluk sigortası gideri, yaka kartı, önemli bir bileşen olarak
değerlendirilmeyen ilaçlama gideri, toplu ulaşım kartı bedeli ve bu nitelikteki
genel giderleri karşılamak üzere, birim fiyat teklif cetvelinde yer alan her bir
işçilik birim fiyatı üzerinden; işçi sayısı üzerinden teklif alınması idarece
uygun görülmeyen iş kalemi/kalemleri için ise çalıştırılacak her bir personelin
işçilik maliyeti üzerinden, % 4 oranında hesaplanan sözleşme giderleri ve genel
giderler teklif bileşeni olarak kabul edilir. (Özellikle kıdem tazminatının
yanında ihbar tazminatı ayrıca zikredilmiş ve daha önce ayrı bir maliyet unsuru
olarak dikkate alınan; ihale konusu işte kullanılacak giyim gideri, özel
güvenlik mali sorumluluk sigortası gideri, iş güvenliği uzmanı ücreti,
çalışanlara verilecek eğitim gideri bu kapsama alınmıştır.)
17- 79.3.3. Kurumca hazırlanan “İşçilik Hesaplama
Modülü” ne (www.ihale.gov.tr) adresinden ulaşılabilecek olup, personel
çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihalelerinde tekliflerin değerlendirilmesi
bağlamında sözleşme ve genel giderler dahil asgari işçilik maliyeti hesabında
işçilik hesaplama modülünün kullanılması zorunludur. (KİK İşçilik
Hesaplama Modülünün kullanılması zorunlu hale getirilmiştir.)
18- 79.3.5. Personel çalıştırılmasına dayalı
olmayan hizmet alımlarına ilişkin yapılan aşırı düşük teklif açıklamasında,
sözleşme giderleri ve genel giderlerin % 4 oranında hesaplanması söz konusu
olmayacak, sözleşme giderleri ilgili mevzuatına göre hesaplanmak suretiyle
açıklama yapılacaktır.” (sözleşme ve genel giderler oranı % 3’ten % 4’e
çıkartılmıştır.)
Yorumlar
Yorum Gönder