Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmıştır (07.06.2014)
YAPIM İŞLERİ
İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
YÖNETMELİK
MADDE 1 – 4/3/2009 tarihli ve
27159 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yapım İşleri İhaleleri Uygulama
Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına (ğ) bendinden sonra gelmek
üzere aşağıdaki bent eklenmiştir.
“h) Endeks: Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
yayımlanan Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksini (Yİ-ÜFE),”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 7
nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 7 – (1) İdareler
tarafından aday, istekli ve istekli olabileceklere tebligat öncelikli olarak
EKAP üzerinden veya imza karşılığı elden yapılır.
(2) EKAP üzerinden tebligat, Elektronik İhale
Uygulama Yönetmeliğinde belirtilen esas ve usuller çerçevesinde
gerçekleştirilir.
(3) Tebligatın haklı veya zorunlu nedenlerle
birinci fıkrada belirtilen yöntemler kullanılarak yapılamaması halinde Kanunun
65 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde sayılan diğer yöntemlere
başvurulur.
(4) İadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatta,
mektubun teslim edildiği tarih tebliğ tarihi sayılır.
(5) Faks ile yapılan tebligatta, bildirim tarihi
tebliğ tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan tebligatın aynı gün idare tarafından
teyit edilmesi zorunludur. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilebilmesi için
tebligatın iadeli taahhütlü mektupla bildirime çıkarılmış olması yeterlidir.
Tebligatın, teyit işlemi ile bildirim tarihini kapsayacak şekilde ayrıca
belgelendirilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde tebligat usulsüz yapılmış sayılır
ve Tebligat Kanununun usule aykırı tebliğe ilişkin hükümleri uygulanır.
(6) İdare tarafından ortak girişimlere yapılacak
bildirim ve tebligat, belirtilen esaslar çerçevesinde pilot veya koordinatör
ortağa yapılır. Ancak pilot veya koordinatör ortağın yabancı istekli olduğu
ortak girişimlerde tebligatın imza karşılığı elden yapılamaması halinde;
a) Yerli isteklilerden hisse oranı en fazla
olana,
b) En fazla hisse oranına sahip birden çok yerli
isteklinin bulunması durumunda ise bu isteklilerden herhangi birine,
tebligat yapılır.
(7) Aday, istekli ve istekli olabilecekler
tarafından idare ile yapılacak yazışmalarda elektronik ortam ve faks
kullanılamaz. Ancak, idare tarafından dokümanın posta veya kargo yoluyla
satılmasının öngörülmesi halinde, doküman satın almaya ilişkin talepler faksla
veya postayla bildirilebilir.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 11
inci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Yaklaşık maliyet, güncelliğini kaybetmesi
halinde, ilk ilan veya davet tarihine kadar güncellenir.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 26
ncı maddesine aşağıdaki birinci fıkra eklenmiş, diğer fıkralar buna göre
teselsül ettirilmiş ve mevcut dördüncü fıkrada yer alan “dekont” ibaresinden
sonra gelmek üzere “ve adına ihale dokümanı satın alınacak gerçek/tüzel kişiye
ait TC Kimlik/Vergi Kimlik numarası bilgisi” ibaresi eklenmiştir.
“(1) Ön yeterlik dokümanı veya ihale dokümanı
satın alınabilmesi için adına doküman satın alınacak Türkiye Cumhuriyeti
kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişiler ile Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı gerçek
kişilerin EKAP’a kayıtlı olması zorunludur. Ortak girişimlerde ise Türkiye
Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişi ve Türkiye Cumhuriyeti
vatandaşı gerçek kişi ortakların tamamının bu koşulu sağlaması gerekir.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 27
nci maddesinin birinci ve dördüncü fıkralarında yer alan “gönderilir veya imza
karşılığı elden tebliğ edilir.” ibareleri “bildirim ve tebligat esasları
çerçevesinde gönderilir.” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 37
nci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde yer alan “Türkiye
İstatistik Kurumu Üretici Fiyatları Alt Sektörlere Göre Endeks Sonuçları
Tablosunun ‘Genel’ sütunundaki (2003=100 Temel Yıllı)” ibareleri yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 39
uncu maddesinin ikinci fıkrasının (ç) bendinde yer alan “toplam sözleşme
bedelinin en az % 80’i oranında denetlenen ya da yönetilen” ibaresi “ilk
sözleşme bedelinin en az % 80’i oranında denetlenen ya da yönetilen,” olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 39
uncu maddesinin onuncu fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 39
uncu maddesinin on birinci fıkrasında yer alan “en az % 51” ibaresi “% 51 veya
daha fazla” olarak değiştirilmiş ve on üçüncü fıkrası yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 43
üncü maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan “Sanayi ve Ticaret Bakanlığı” ibaresi
“ilgili Bakanlık veya kamu kurum ve kuruluşu” olarak değiştirilmiş, “bu
Bakanlığın” ibaresinden sonra gelmek üzere “veya kamu kurum ve kuruluşunun”
ibaresi eklenmiştir.
MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 44
üncü maddesinin; birinci fıkrasının (d) bendinde yer alan “toplam sözleşme
bedelinin en az % 80’i oranında denetleme ve yönetme görevinde bulunan” ibaresi
“ilk sözleşme bedelinin en az % 80’i oranında denetleme ve yönetme görevinde
bulunan” olarak, ikinci fıkrasında yer alan “Sözleşme” ibaresi de “İlk sözleşme”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 44
üncü maddesinin sekizinci fıkrasının (ç) bendinde yer alan “özel sektörde
gerçekleştirilen” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 45
inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan “sözleşmeye”
ibaresinden önce gelmek üzere “kat ve/veya arsa karşılığı inşaat işleri
haricindeki işlerde bu belgelere ek olarak” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 14 – Aynı Yönetmeliğin 45
inci maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendi yürürlükten kaldırılmış, (e) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (ğ) bendinde yer alan “ve özel sektöre” ibaresi
yürürlükten kaldırılmış ve aynı fıkranın sonuna aşağıdaki (h) bendi
eklenmiştir.
“e) Özel sektöre taahhütte bulunan yüklenici
bünyesinde mühendis veya mimar olarak görev alanlar için; mezuniyet belgesi,
ilgili meslek odası üye kayıt belgesi, yapı ruhsatı, yapı kullanma izin belgesi,
belgeye konu işe ilişkin bedel içeren noter onaylı sözleşme, sosyal güvenlik
prim ödemelerini gösteren belgeler.”
“h) Özel sektöre taahhütte bulunan yüklenici
bünyesinde proje müdürü olarak görev yapan mimar ve mühendisler için; mezuniyet
belgesi, ilgili meslek odası üye kayıt belgesi, sözleşme konusu iş kapsamında
proje müdürü olarak bildirildiğine ilişkin belge, yapı ruhsatı, yapı kullanma
izin belgesi, belgeye konu işe ilişkin bedel içeren noter onaylı sözleşme,
sosyal güvenlik prim ödemelerini gösteren belgeler.”
MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 46
ncı maddesinin ikinci fıkrasının (f) bendinde yer alan “Sözleşme” ibaresi “İlk
sözleşme” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 16 – Aynı Yönetmeliğin 46
ncı maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(6) Kat ve/veya arsa karşılığı inşaat işlerine
ilişkin iş deneyim tutarının tespitinde, yapı ruhsatında belirtilen inşaatın
yüzölçümü ile sözleşmenin imzalandığı yıla ait Çevre ve Şehircilik Bakanlığının
Mimarlık ve Mühendislik Hizmet Bedellerinin Hesabında Kullanılacak Yapı Yaklaşık
Birim Maliyetleri Hakkında Tebliğde inşaatın sınıfına ve grubuna göre belirlenen
yapı birim maliyetinin çarpılması suretiyle hesaplanan bedelin % 60’ı esas
alınır.”
MADDE 17 – Aynı Yönetmeliğin 47
nci maddesinin dördüncü fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde yer alan “sözleşme
bedelinin” ibareleri “ilk sözleşme bedelinin” olarak değiştirilmiş ve on
dördüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır
MADDE 18 – Aynı Yönetmeliğin 47
nci maddesinin dördüncü fıkrasının (a) bendinin (2) ve (5) numaralı alt bentleri
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 19 – Aynı Yönetmeliğin 47
nci maddesinin yedinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve 10 uncu
fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“(7) Mezuniyet belgeleri, belge sahibi dışındaki
aday ve istekliler tarafından kullanılamaz. Bu belge sahiplerinin kuracakları
veya ortak olacakları tüzel kişilerin ihaleye katılmasında; tüzel kişiliğin en
az beş yıldır % 51 veya daha fazla hissesine sahip olmaları ve teminat süresince
(kesin kabule kadar) bu oranın muhafaza edilmesi zorunludur.”
MADDE 20 – Aynı Yönetmeliğin 48
inci maddesinin; beşinci fıkrasının (c) bendinin (2) numaralı alt bendinde yer
alan “toplam sözleşme bedelinin en az % 80’i oranında fiilen denetleme veya
yönetme faaliyetinde bulunulmuş olması” ibaresi “ilk sözleşme bedelinin en az %
80’i oranında fiilen denetleme veya yönetme faaliyetinde bulunulmuş olması”
olarak, altıncı fıkrasının (e) bendinde yer alan “Sözleşme” ibaresi de “İlk
sözleşme” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 21 – Aynı Yönetmeliğin 48
inci maddesinin altıncı fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, yedinci fıkrası
yürürlükten kaldırılmış ve maddenin sonuna aşağıdaki dokuzuncu fıkra
eklenmiştir.
“(6) İş deneyim belge tutarlarının
değerlendirilmesinde;
a) İş bitirme ve iş durum belge tutarları tam
olarak,
b) Denetim veya yönetim faaliyetleri nedeniyle
alınan belge tutarları beşte bir oranında,
dikkate alınır.”
“(9) Yapımla ilgili hizmet işlerinden elde edilen
belgeler yapım işlerinde kullanılamaz.”
MADDE 22 – Aynı Yönetmeliğin 49
uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde yer alan “Türkiye
İstatistik Kurumu Üretici Fiyatları Alt Sektörlere Göre Endeks Sonuçları
Tablosunun ‘Genel’ sütunundaki (2003=100 Temel Yıllı)” ibareleri ile ikinci
fıkrası yürürlükten kaldırılmış, üçüncü ve beşinci fıkralarında yer alan “ve
ikinci fıkranın (b) bentlerine” ibareleri “fıkranın (b) bendine” olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 23 – Aynı Yönetmeliğin 52
nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “ihale usulüne göre son başvuru
ve/veya” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 24 – Aynı Yönetmeliğin 56
ncı maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme
imzalanmadan önce, teklif fiyatının sınır değere eşit veya üzerinde olması
halinde teklif fiyatının % 6’sı, sınır değerin altında olması halinde ise
yaklaşık maliyetin % 9’u oranında kesin teminat alınır.”
MADDE 25 – Aynı Yönetmeliğin 60
ıncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sınır değer ve aşırı düşük
teklifler
MADDE 60 – (1) İhale komisyonu
verilen teklifleri değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme
göre sınır değeri hesaplar.
(2) İhale ilanında ve dokümanında teklifi sınır
değerin altında olan isteklilerden açıklama isteneceğinin belirtilmesi halinde,
sınır değerin altında olan teklifler ihale komisyonunca aşırı düşük teklif
olarak tespit edilir. Bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen
kriterlere göre teklifte önemli olduğu tespit edilen bileşenler ile ilgili
ayrıntılar yazılı olarak istenir. İhale komisyonu;
a) Yapım yönteminin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin
işin yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen işin özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamaları
dikkate alarak aşırı düşük teklifleri değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda,
açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin
teklifleri reddedilir. İhale komisyonunca reddedilmeyen teklifler geçerli teklif
olarak belirlenir.
(3) İhale ilanında ve dokümanında ihalenin,
Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama istenmeksizin
sonuçlandırılacağının belirtilmesi halinde; ihale, ekonomik açıdan en avantajlı
teklif üzerinde bırakılır.
(4) Yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde
öngörülen eşik değerin yarısına kadar olan ihalelerde, ihale ilanında ve
dokümanında sınır değerin altında olan tekliflerin reddedileceğinin belirtilmesi
halinde, sınır değerin altında olduğu tespit edilen isteklilerin teklifleri
açıklama istenmeksizin reddedilir.”
MADDE 26 – Aynı Yönetmeliğin 69
uncu maddesinin birinci ve ikinci fıkrasında yer alan “son başvuru ve/veya”
ibareleri yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 27 – Aynı Yönetmeliğe
aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“İş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden
düzenlenmesi
EK MADDE 1 – (1) İş deneyim
belgesi düzenlemeye yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından 31/8/2014 tarihinden
sonra düzenlenecek olan iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenerek
kayıt edilmesi zorunludur.
(2) İlanı veya duyurusu 31/8/2010 tarihinden
sonra yapılan Kanun kapsamındaki ihalelere ilişkin olup EKAP’a kayıt edilmeden
1/9/2014 tarihine kadar düzenlenmiş bulunan iş deneyim belgelerinin asıllarının
1/7/2015 tarihine kadar belgeyi düzenleyen idareye teslim edilmesi ve EKAP
üzerinden yeniden düzenlenerek kayıt edilmesi zorunludur. Bu durumda; EKAP
üzerinden düzenlenen yeni belgeye, daha önce düzenlenen belgenin tarih ve
sayısının da belirtildiği ve eski belgenin yerine verildiğine dair bir şerh
düşülür ve eski belge dosyasında muhafaza edilir.
(3) Birinci ve ikinci fıkralar uyarınca EKAP
üzerinden kayıt edilme zorunluluğu getirilen iş deneyim belgeleri EKAP üzerinden
kayıt edilmedikleri müddetçe ilanı veya duyurusu 1/7/2015 tarihinden sonra
yapılan ihalelerde iş deneyimini tevsik için kullanılamaz.
(4) İlanı veya duyurusu 1/9/2014 tarihinden sonra
yapılan ihalelerde, aday veya istekliler tarafından sunulan ve üzerinde EKAP
belge numarası bulunan iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden sorgulanması
zorunludur.”
MADDE 28 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK002.1/Y sayılı Açık İhale Usulü İlan Formu, KİK002.2/Y
sayılı Belli İstekliler Arasında İhale Usulü Ön Yeterlik İlan Formu, KİK002.3/Y
sayılı 4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (a)/(d)/(e) bentlerine göre
Pazarlık Usulüyle Yapılan İhale İlanı Formu ile KİK002.4/Y sayılı 4734 sayılı
Kanunun 21 inci maddesinin (b)/(c) bentlerine göre Pazarlık Usulüyle Yapılan
İhale İlanı Formunun (1) numaralı dipnotlarında yer alan “dekontu” ibaresinden
sonra gelmek üzere “ve adına ihale dokümanı satın alınacak gerçek/tüzel kişiye
ait TC Kimlik/Vergi Kimlik numarası bilgisi” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 29 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK004.0/Y sayılı Ön Yeterlik/İhale Dokümanının Satın
Alındığına İlişkin Form Ek-A’daki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 30 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK004.1/Y sayılı EKAP Üzerinden e-imza Kullanılarak Ön
Yeterlik/İhale Dokümanının İndirildiğine İlişkin Form Ek-B’deki şekilde
değiştirilmiştir.
MADDE 31 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK012.0/Y sayılı Ön Yeterlik Değerlendirmesinde Yeterli
Bulunmayan/Listeye Giremeyen Adaylara Sonucun Bildirilmesine İlişkin Form ile
KİK019.1/Y sayılı Kesinleşen İhale Kararının Bildirilmesi Formunda yer alan
“elektronik posta yoluyla” ibareleri “EKAP üzerinden” olarak değiştirilmiş ve
anılan standart formların (1) numaralı dipnotlarında yer alan “Elektronik posta
yoluyla veya” ibareleri yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 32 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK012.1/Y sayılı 4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin
(a)/(d)/(e) bentlerine göre yapılan ihalelerde Yeterlik Değerlendirmesinde
Yeterli Bulunmayan İsteklilere Sonucun Bildirilmesine İlişkin Formda, KİK013.0/Y
sayılı Ön Yeterlik Değerlendirmesi Sonucu Yeterli Bulunan Adaylara Sonucun
Bildirimi ve Teklif Vermeye Davet Mektubu Formunda, KİK014.1/Y sayılı 4734
sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (a)/(d)/(e) bentlerine göre yapılan ihalelerde
Yeterlik Değerlendirmesi Sonucu Yeterli Bulunan İsteklilere Sonucun Bildirimi ve
Teknik Teklif Vermeye Davet Mektubu Formunda, KİK014.2/Y sayılı 4734 sayılı
Kanunun 21 inci maddesinin (a)/(d)/(e) bentlerine göre yapılan ihalelerde Teknik
Görüşme Sonucunda Şartları Sağlamayanlara Bildirim Formunda, KİK014.3/Y sayılı
4734 Sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (a)/(d)/(e) bentlerine göre yapılan
ihalelerde Fiyat Tekliflerini Vermeye Davet Edilmelerine İlişkin Formda,
KİK014.4/Y sayılı Pazarlık Usulü ile Yapılan İhalelerde Son Tekliflerini Vermeye
Davet Edilmelerine İlişkin Formda, KİK019.2/Y sayılı İhale İptal Kararının
Bildirilmesi Formunda, KİK019.3/Y sayılı Bütün Başvuruların veya Tekliflerin
Reddedilmesi Sebebiyle İhalenin İptal Kararının Bildirilmesi Formunda,
KİK020.0/Y sayılı Üzerine İhale Yapılan İsteklinin Sözleşmeye Davet Edilmesine
İlişkin Formda yer alan, “elektronik posta yoluyla” ibareleri “EKAP üzerinden”
olarak değiştirilmiş ve anılan standart formların (1) numaralı dipnotlarında yer
alan “Elektronik posta veya” ibareleri yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 33 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK015.1/Y sayılı Belli İstekliler Arasında İhale Usulünde Ön
Yeterlik/Pazarlık Usulünde Yeterlik Başvuru Formun 2 nci maddesi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 34 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK015.1/Y sayılı Belli İstekliler Arasında İhale Usulünde Ön
Yeterlik/Pazarlık Usulünde Yeterlik Başvuru Formu, KİK015.2/Y sayılı Anahtar
Teslimi Götürü Bedel Teklif Mektubu Formu ile KİK015.3/Y sayılı Birim Fiyat
Teklif Mektubu Formunda yer alan “Tebligat Adresi” ibareleri “Adresi” olarak
değiştirilmiş, “Elektronik posta adresi (varsa)” ibareleri ile 4 üncü madde ve
(2) numaralı dipnotlar yürürlükten kaldırılmış ve diğer madde ve dipnotlar buna
göre teselsül ettirilmiştir.
MADDE 35 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK020.0/Y sayılı Üzerine İhale Yapılan İsteklinin Sözleşmeye
Davet Edilmesine İlişkin Formun ismi “İhale Üzerinde Kalan İsteklinin Sözleşmeye
Davet Edilmesine İlişkin Form” olarak, form metninde yer alan “belgeleri”
ibaresi “belgeler ile Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde belirtilen
oranlarda kesin teminatı” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 36 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK021.0/Y sayılı İş Ortaklığı Beyannamesi Formu Ek-C’deki
şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 37 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK022.0/Y sayılı Konsorsiyum Beyannamesi Formu Ek-Ç’deki
şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 38 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK029.1/Y sayılı Devam Eden İşler İçin İş Deneyim Belgesi (İş
Denetleme) ve KİK029.2/Y sayılı Devam Eden İşler İçin İş Deneyim Belgesi (İş
Yönetme) standart formlarının (19) numaralı satırlarında ve bu satırlara ait
dipnotlarda yer alan “toplam sözleşme” ibareleri “ilk sözleşme” olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 39 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK030.2/Y sayılı Devam Eden İşler İçin İş Deneyim Belgesi (İş
Denetleme/İş Yönetme) standart formunun (17) ve (24) numaralı satırlarında ve bu
satırlara ait dipnotlarda yer alan “toplam sözleşme” ibareleri “ilk sözleşme”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 40 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-1’de yer alan KİK031.2/Y sayılı standart form yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 41 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak
Tip İdari Şartname, Ek-4’de yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle
İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip İdari Şartname, Ek-5’de yer alan
4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (b), (c) bentlerine göre Pazarlık Usulü
İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip İdari Şartname ile Ek-6’da yer
alan 4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre
Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 4.3 üncü maddesine ait dipnotun (2) numaralı açıklamasında yer alan
“Dokümanın posta yoluyla satın alınmasına ilişkin talep yazısı, doküman
bedelinin İdarenin hesabına yatırıldığına ilişkin dekont ile birlikte ihale
tarihinden en az beş gün önce İdareye faks veya posta yoluyla bildirilir.”
ibaresi “Dokümanın bu şekilde satın alınabilmesi için adına ihale dokümanı satın
alınacak gerçek/tüzel kişiye ait TC Kimlik/Vergi Kimlik numarası bilgisini de
içeren talep yazısının, doküman bedelinin idarenin hesabına yatırıldığına
ilişkin dekont ile birlikte ihale tarihinden en az beş gün önce idareye faks
veya posta yoluyla bildirilmesi gerekmektedir.” olarak, Ek-3’de yer alan Belli
İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip
Ön Yeterlik Şartnamesinin 4.3 üncü maddesine ait dipnotun (2) numaralı
açıklamasında yer alan “Ön yeterlik ve/veya ihale dokümanın posta yoluyla satın
alınmasına ilişkin talep yazısı, doküman bedelinin İdarenin hesabına
yatırıldığına ilişkin dekont ile birlikte ihale tarihinden en az beş gün önce
İdareye faks veya posta yoluyla bildirilir.” ibaresi “Dokümanın bu şekilde satın
alınabilmesi için adına ihale dokümanı satın alınacak gerçek/tüzel kişiye ait TC
Kimlik/Vergi Kimlik numarası bilgisini de içeren talep yazısının, doküman
bedelinin idarenin hesabına yatırıldığına ilişkin dekont ile birlikte ihale
tarihinden en az beş gün önce idareye faks veya posta yoluyla bildirilmesi
gerekmektedir.” olarak değiştirilmiş, anılan Şartnamelerin 1.1 inci maddesinin
(d) bentleri ile (1) numaralı dipnotları yürürlükten kaldırılmış ve anılan
Şartnamelerin 6 ncı maddeleri de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 6 – Bildirim ve tebligat
esasları
6.1. İdareler tarafından aday, istekli ve istekli
olabileceklere tebligat öncelikli olarak EKAP üzerinden veya imza karşılığı
elden yapılır.
6.2. EKAP üzerinden tebligat, Elektronik İhale
Uygulama Yönetmeliğinde belirtilen esas ve usuller çerçevesinde
gerçekleştirilir.
6.3. Tebligatın haklı veya zorunlu nedenlerle 6.1
inci maddede belirtilen yöntemler kullanılarak yapılamaması halinde Kanunun 65
inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde sayılan diğer yöntemlere
başvurulur.
6.4. İadeli taahhütlü mektupla yapılan
tebligatta, mektubun teslim edildiği tarih tebliğ tarihi sayılır.
6.5. Faks ile yapılan tebligatta, bildirim tarihi
tebliğ tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan tebligatın aynı gün idare tarafından
teyit edilmesi zorunludur. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilebilmesi için
tebligatın iadeli taahhütlü mektupla bildirime çıkarılmış olması yeterlidir.
Tebligatın, teyit işlemi ile bildirim tarihini kapsayacak şekilde ayrıca
belgelendirilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde tebligat usulsüz yapılmış sayılır
ve Tebligat Kanununun usule aykırı tebliğe ilişkin hükümleri uygulanır.
6.6. İdare tarafından ortak girişimlere yapılacak
bildirim ve tebligat, belirtilen esaslar çerçevesinde pilot veya koordinatör
ortağa yapılır. Ancak pilot veya koordinatör ortağın yabancı istekli olduğu
ortak girişimlerde tebligatın imza karşılığı elden yapılamaması halinde;
a) Yerli isteklilerden hisse oranı en fazla
olana,
b) En fazla hisse oranına sahip birden çok yerli
isteklinin bulunması durumunda ise bu isteklilerden herhangi birine,
tebligat yapılır.
6.7. Aday, istekli ve istekli olabilecekler
tarafından idare ile yapılacak yazışmalarda elektronik ortam ve faks
kullanılamaz. Ancak, bu şartnamenin 4.3 üncü maddesinde ihale dokümanın posta
veya kargo yoluyla satılmasının öngörülmesi halinde, doküman satın almaya
ilişkin talepler faksla veya postayla bildirilebilir.”
MADDE 42 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak
Tip İdari Şartnamenin 7.1 inci maddesinin (ı) bendi, Ek-3’de yer alan Belli
İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip
Ön Yeterlik Şartnamenin 7.1 inci maddesinin (g) bendi, Ek-5’de yer alan 4734
sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (b), (c) bentlerine göre Pazarlık Usulü İle
İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 7.1 inci
maddesinin (ı) bendi ile Ek-6’da yer alan 4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin
(a), (d), (e) bentlerine göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde
Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 7.1 inci maddesinin (ğ) bendinde de yer alan
“en az % 51” ibareleri “% 51 veya daha fazla” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 43 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak
Tip İdari Şartnamenin 33 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve bu maddeye aşağıdaki (30.1) numaralı dipnot eklenmiştir.
“Madde 33 – Sınır değer
33.1 İhale komisyonu verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır değeri
hesaplar.
33.2 ………………………………30.1”
“30.1 Bu madde idare tarafından
aşağıdaki (I), (II) ve (III) numaralı seçeneklerden biri seçilerek
düzenlenecektir. Ancak yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen
eşik değerin yarısına eşit ve bunun üzerinde olan ihalelerde (III) numaralı
seçenek kullanılamaz.
(I) İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin
altında olması durumunda kesin teminat 40.2 nci maddede yer alan hüküm uyarınca
hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(II) Teklifi sınır değerin altında kalan
isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir. Bu kapsamda;
ihale komisyonu sınır değerin altında olan teklifleri aşırı düşük teklif olarak
tespit eder ve bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen kriterlere
göre teklifte önemli olduğunu tespit ettiği bileşenler ile ilgili ayrıntıları
yazılı olarak ister. İhale komisyonu;
a) Yapım yönteminin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin
işin yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen işin özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamaları
dikkate alarak aşırı düşük teklifleri değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda,
açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin
teklifi reddedilir. İhale komisyonunca reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif
olarak belirlenir. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin
altında olması durumunda kesin teminat 40.2 nci maddede yer alan hüküm uyarınca
hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(III) Teklifi sınır değerin altında olduğu tespit
edilen isteklilerin teklifleri, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin reddedilecektir.”
MADDE 44 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak
Tip İdari Şartnamenin 40.2 nci maddesinde yer alan “4734 sayılı Kanunun 38 inci
maddesine göre yapılan aşırı düşük teklif sorgulaması sonucunda,” ibaresi
yürürlükten kaldırılmış, “sınır değerin yüzde altısı” ibaresi “yaklaşık
maliyetin % 9’u” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 45 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-3’de yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım
İşlerinde Uygulanacak Tip Ön Yeterlik Şartnamesinin 10.1 inci maddesi
yürürlükten kaldırılmış ve 10.2 nci maddesinde yer alan “fıkrası” ibaresi
“fıkrasının (h), (i) ve (j) bentleri” olarak değiştirilmiş ve mevcut maddeler
buna göre teselsül ettirilmiştir.
MADDE 46 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-4’de yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım
İşlerinde Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 33 üncü maddesi başlığı ile birlikte
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu maddeye aşağıdaki (24.1) numaralı dipnot
eklenmiştir.
“Madde 33 – Sınır değer
33.1 İhale komisyonu verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır değeri
hesaplar.
33.2……………………………………24.1”
“24.1 Bu madde idare tarafından
aşağıdaki (I), (II) ve (III) numaralı seçeneklerden biri seçilerek
düzenlenecektir. Ancak yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen
eşik değerin yarısına eşit ve bunun üzerinde olan ihalelerde (III) numaralı
seçenek kullanılamaz.
(I) İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin
altında olması durumunda kesin teminat 40.2 nci maddede yer alan hüküm uyarınca
hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(II) Teklifi sınır değerin altında kalan
isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir. Bu kapsamda;
ihale komisyonu sınır değerin altında kalan teklifleri aşırı düşük teklif olarak
tespit eder ve bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen kriterlere
göre teklifte önemli olduğunu tespit ettiği bileşenler ile ilgili ayrıntıları
yazılı olarak ister. İhale komisyonu;
a) Yapım yönteminin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin
işin yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen işin özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamaları
dikkate alarak aşırı düşük teklifleri değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda,
açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin
teklifi reddedilir. İhale komisyonunca reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif
olarak belirlenir. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin
altında olması durumunda kesin teminat 40.2 nci maddede yer alan hüküm uyarınca
hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(III) Teklifi sınır değerin altında olduğu tespit
edilen isteklilerin teklifleri, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin reddedilecektir.”
MADDE 47 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-4’de yer alan “Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Yapım
İşlerinde Uygulanacak Tip İdari Şartname” nin 40.2 nci maddesinde yer alan “4734
sayılı Kanunun 38 inci maddesine göre yapılan aşırı düşük teklif sorgulaması
sonucunda,” ibaresi yürürlükten kaldırılmış, “sınır değerin yüzde altısı”
ibaresi “yaklaşık maliyetin % 9’u” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 48 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-5’de yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c) Bentlerine Göre
Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 34 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiş
ve bu maddeye aşağıdaki (30.1) numaralı dipnot eklenmiştir.
“Madde 34 – Sınır değer
34.1 İhale komisyonu verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır değeri
hesaplar.
34.2 ……………………………………30.1”
“30.1 Bu madde idare tarafından
aşağıdaki (I), (II) ve (III) numaralı seçeneklerden biri seçilerek
düzenlenecektir. Ancak yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen
eşik değerin yarısına eşit ve bunun üzerinde olan ihalelerde (III) numaralı
seçenek kullanılamaz.
(I) İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin
altında olması durumunda kesin teminat 41.2 nci maddede yer alan hüküm uyarınca
hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(II) Teklifi sınır değerin altında kalan
isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir. Bu kapsamda;
ihale komisyonu sınır değerin altında kalan teklifleri aşırı düşük teklif olarak
tespit eder ve bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen kriterlere
göre teklifte önemli olduğunu tespit ettiği bileşenler ile ilgili ayrıntıları
yazılı olarak ister. İhale komisyonu;
a) Yapım yönteminin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin
işin yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen işin özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamaları
dikkate alarak aşırı düşük teklifleri değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda,
açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin
teklifi reddedilir. İhale komisyonunca reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif
olarak belirlenir. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin
altında olması durumunda kesin teminat 41.2 nci maddede yer alan hüküm uyarınca
hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(III) Teklifi sınır değerin altında olduğu tespit
edilen isteklilerin teklifleri, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin reddedilecektir.”
MADDE 49 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-5’de yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (b), (c) bentlerine göre
Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 41.2 nci maddesinde yer alan “4734 sayılı Kanunun 38 inci maddesine
göre yapılan aşırı düşük teklif sorgulaması sonucunda,” ibaresi yürürlükten
kaldırılmış, “sınır değerin yüzde altısı” ibaresi “yaklaşık maliyetin % 9’u”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 50 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-6’da yer alan 4734 sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d), (e) bentlerine
göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 38 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiş
ve bu maddeye aşağıdaki (29.1) numaralı dipnot eklenmiştir.
“Madde 38 – Sınır değer
38.1 İhale komisyonu verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır değeri
hesaplar.
38.2 ……………………………………29.1”
“29.1 Bu madde idare tarafından
aşağıdaki (I), (II) ve (III) numaralı seçeneklerden biri seçilerek
düzenlenecektir. Ancak yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen
eşik değerin yarısına eşit ve bunun üzerinde olan ihalelerde (III) numaralı
seçenek kullanılamaz.
(I) İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin
altında olması durumunda kesin teminat 45.2 nci maddede yer alan hüküm uyarınca
hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(II) Teklifi sınır değerin altında kalan
isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir. Bu kapsamda;
ihale komisyonu sınır değerin altında kalan teklifleri aşırı düşük teklif olarak
tespit eder ve bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen kriterlere
göre teklifte önemli olduğunu tespit ettiği bileşenler ile ilgili ayrıntıları
yazılı olarak ister. İhale komisyonu;
a) Yapım yönteminin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin
işin yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen işin özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamaları
dikkate alarak aşırı düşük teklifleri değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda,
açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin
teklifi reddedilir. İhale komisyonunca reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif
olarak belirlenir. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin
altında olması durumunda kesin teminat 45.2 nci maddede yer alan hüküm uyarınca
hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(III) Teklifi sınır değerin altında olduğu tespit
edilen isteklilerin teklifleri, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin reddedilecektir.”
MADDE 51 – Aynı Yönetmeliğin eki
Ek-6’da yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (a), (d), (e) bentlerine
göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Yapım İşlerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 45.2 nci maddesinde yer alan “4734 sayılı Kanunun 38 inci maddesine
göre yapılan aşırı düşük teklif sorgulaması sonucunda” ibaresi yürürlükten
kaldırılmış, “sınır değerin yüzde altısı” ibaresi “yaklaşık maliyetin % 9’u”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 52 – Aynı Yönetmeliğin eki Ek-7’de yer alan Yapım
İşlerine Ait Tip Sözleşmenin 30 uncu maddesinin (25) numaralı dipnotunun (1) ve
(3) numaralı açıklamalarında yer alan “aylık Türkiye İstatistik Kurumu
tarafından aylık yayımlanan 2003=100 Temel Yıllı Üretici Fiyatları Alt
Sektörlere Göre Endeks Sonuçları Tablosunun ‘ÜFE Genel’ sütunundaki sayı”
ibareleri “endeks” olarak değiştirilmiştir.MADDE 53 – Aynı Yönetmeliğin eki Ek-8’de yer alan Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 47 nci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Devlet İstatistik Enstitüsünce yayımlanan aylık toptan eşya fiyat endeksine” ibaresi “endekse” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 54 – Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici 13 üncü madde eklenmiştir.
“Geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 13 – (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce ilanı veya yazılı olarak duyurusu yapılmış olan ihaleler, ilanın veya duyurunun yapıldığı tarihte yürürlükte olan Yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır. Ancak, bu maddeyi yürürlüğe koyan Yönetmeliğin 7, 11, 15, 17, 20, 23, 26, 33, 38, 39, 45, 52 ve 53 üncü maddelerinde yer alan hükümler ilan veya duyuru tarihlerine bakılmaksızın bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren uygulanır.”
MADDE 55 – Bu Yönetmeliğin;
a) 1, 6 ve 22 nci maddeleri 1/2/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
b) 9, 19 ve 42 nci maddeleri 10/6/2014 tarihinde,
c) 8, 14, 18, 21 ve 40 ıncı maddeleri 19/8/2014 tarihinde,
ç) 2, 4, 5, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 36, 37 ve 41 inci maddeleri 1/1/2015 tarihinde,
d) Diğer maddeleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
MADDE 56 – Bu Yönetmelik hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür.
Yorumlar
Yorum Gönder